כך תיראה הילולת הרשב"י: השר פרוש בריאיון ל'קול חי'

אסתי פלד 1 Comment on כך תיראה הילולת הרשב"י: השר פרוש בריאיון ל'קול חי'

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש בריאיון לקול חי: "אם המשטרה מצביעה על סכנה ודאי היא זו שצריכה לפקח בשעת חירום ואנחנו זזים הצידה, אבל היא לא תתערב אם ההתכנסות תהיה בהתאם למספרים שעליהם סוכם"

צילום: דוד כהן, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הילולת הרשב"י במירון. "אנחנו לא משנים את המסורות שיש בהר. אנחנו אנשי מסורת ודבקים בה. אבל הציבור גדל מידי שנה ואין ברירה אלא לפזר את הציבור לעוד אתרים במירון. טוב שיש לנו את האסמכתא מוועדת החקירה שעוזרת לנו גם לקבל תקציבים מהאוצר. אנחנו לוקחים קרוב למאה דונם חדשים ושם יהיו הדלקות נוספות, ריקודים וחלאק'ה וכל מה שאפשר לעשות שם. גם מה שהיה למעלה בהר – חלק נכבד נוריד למטה. כל אחד יכול לרכוש את הכרטיס לפי השעה שבה הוא רוצה לשהות".

"בכל מה שקשור לרישוי האירועים המשרד של הפרויקטור מרכז את הכל", הסביר השר. "יש פה עבודה מקצועית בשיתוף פעולה בין הפרויקטור למשטרה, מוסכם כמה אנשים יהיו בכל שטח. אין ויכוח. יש כלים לספור כמה אנשים יש בכל מקום. 

"כל דבר נבדק לגופו של עניין בשעת מעשה. אם המשטרה מצביעה על סכנה ודאי היא זו שצריכה לפקח בשעת חירום ואנחנו זזים הצידה, אבל היא לא תתערב אם ההתכנסות תהיה בהתאם למספרים שעליהם סוכם".

עוד אמר פרוש: "קיבלנו תקציב מכובד. לא כל מה שהיינו צריכים לקבל. נאמר לנו שזה לא יגיע מתקציב משרד ירושלים ומסורת אבל בסוף חלק מזה כן המשרד סופג".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אנחנו עשרות שנים עולים למרון ויש לנו עוד מימי סבי ז"ל שהיה עולה עם כל המשפחה, שוחטים כבש לסעודה לכבוד התנא
    ושופכים את לבנו בציון הקדוש. לפי מה שכעת מובן (אני לא מחסידות בויאן או משהו כזה), לא נוכל להגיע לציון, זה לא הוגן!